De Belgische F-16’s raken stilaan verouderd. Defensie zou als vervanging graag veertig gevechtstoestellen van het type F-35 Joint Strike Fighter aankopen. Critici vinden dat toestel, dat zo’n 70 miljoen euro per stuk kost, voor een klein land als België te duur. Toch vinden experts die prijs niet overdreven. Hier zijn enkele redenen waarom de F-35 zijn prijs volgens kenners wel waard is.
- De F-35 is het coolste gevechtsvliegtuig ooit.
- Handgeschakeld voor sportiever vlieggedrag.
- Het GAU-22/A-kannon kan vijanden van de Belgische staat zeer efficiënt aan flarden knallen.
- Vliegt op diesel. Dat is nog steeds goedkoper dan kerosine.
- Ruitenwisser zorgt ervoor dat de F-35 ook kan vliegen bij lichte regen.
- Kan ook met lasers uitgerust worden. Lasers, man!
- GPS-navigatie met de stem van Pieter De Crem.
- Dockingstation voor iPod.
- Dankzij uiterst geavanceerde spraakherkenningstechnologie kan de F-35 ook bediend worden door West-Vlaamse piloten.
- Verwarmde, lederen zetels voor patrouillevluchten boven Rusland en de Balkan.
- Aluminium velgen.
- Cruise control.
- Cruise missile control.
- Uitgebreid onderzoek heeft aangetoond dat de wijven F-35-piloten veel geiler vinden dan piloten van bijvoorbeeld de Eurofighter-Typhoon of de F/A-18F Super Hornet.
- Als we hem deze maand kopen, krijgen we hem aan uitzonderlijke gevechtsvliegtuigensalonvoorwaarden.
- Gratis pluchen dobbelstenen voor in de cockpit (zolang de voorraad strekt).
nog enkele goedkope opties:
– Vleugels in koetswerkkleur
– Matjes met het F35 logo.
– Bredere cockpit voor de iets zwaardere piloten.
– Voorgeprogrammeerde automatische stuntpiloot. Het lijkt alsof de piloot het zélf doet.
– Cockpitraam met afstandsbediening in de contactsleutel.
– Dukes-Of-Hazard claxon.
Dukes of Hazard claxon, dat is een doorslaggevend argument!
en inklapbare trekhaak !
Standaard uitgerust met socialistenverschrikker
Ze zijn de eco-bonus vergeten te vermelden :(
Ecobonus en trekhaak gaan niet samen!
Joint Strike Fighter?
Met zo’n naam kunnen ze alleen maar piloten recruteren die aan de wiet zitten. Dat is ook nodig want bij het schakelen van 3de naar 4de valt de Joint regelmatig uit en dan heb je een piloot nodig die rustig blijft … the answer, my friend, is blowin’ in the wind…
Met het volume op 27 hoort ge het niet eens als uwe moteur uitvalt, iPod-proof!
Ik ben Gejost
voor die joint moeten ze lucifers meebrengen want er is spijtig geen sigarenaansteker ingebouwd.
Beter wachten tot het elektrisch model uitkomt – 110 % aftrekbaar en minder CO-uitstoot !
Elektrische voertuigen zijn niet 110% maar zelfs 120% aftrekbaar, meneer!
10.000 AA-batterijen per toestel is te moeilijk realiseerbaar voor de logistiek van het leger.
Daar zit precies de economische compensatie van 3,7 miljard waarover Peeters het heeft: de Duracell-vestiging in Aarschot mag die batterijen leveren. Zij hebben overigens uitstekende referenties want ze leveren die pillen ook aan de konijnen.
Nu ook met ingebouwd zesvoudig de Romeo’s gevuld cassettedeck.
Weinig kofferruimte, zelfs met de zetels plat :(
De F-35 Estate is beter.
Naar het schijnt vliegt de F-35 als een kalkoen: dan kunnen ze hem opvullen met kerstmis.
Van Schijthuyzen gesproken, elke F-35 heeft er één!
De F-35 heeft geen schijthuis, het is een schijthuis.
Keer e keer were!…spraakherkenning gebruikt bij serieuse vijandelijkheden….vliegt ook op automatische piloot naar de dichtsbijzijnde bakker…héel praktisch op zondagochtend…deze jet is werkelijk de beste keuze!!…