‘Cara Pils’ wordt ‘Everyday’: klanten reageren

HALLE – Het nieuws dat de gevestigde merknaam ‘Cara Pils’ zou dreigen te verdwijnen ten gevolge van een restyling bij verdeler Colruyt, valt bij veel fervente Cara-gebruikers niet bepaald in goede aarde. Arme, marginale en gierige zuiplappen van over het hele land zijn boos.

“Van mijn goedkope en minderwaardige pils waar je slechts zelden goed zat van wordt, wel, daar moeten ze simpelweg met hun poten van afblijven”, stelt Colruyt-klant Patrick (44), die reeds om 8u30 zijn volgeladen boodschappentrolley naar de kassa sleept. “En laat mij nu gerust, ik ga hier wat Cara Pils gaan zuipen”, voegt Patrick eraan toe.

Marginale zuiplappen van over het hele land zijn boos (Foto: Mario Antonio Pena Zapatería)
Marginale zuiplappen van over het hele land zijn boos (Foto: Mario Antonio Pena Zapatería)

“Cara Pils moet blijven”, vindt ook de 21-jarige student Gunnar uit Leuven. “ De merknaam ‘Everyday’ wekt valselijk de schijn dat Cara-liefhebbers elke dag pils zouden drinken”, beweert Gunnar. “Dat is manifest onwaar. Akkoord, ik drink af en toe al eens graag een Cara, maar in de afgelopen weken heb ik eigenlijk alleen maar Duvel, Chimay en Karmeliet gedronken, boert de jonge twintiger.”

‘Sober design als dusdanig’

“Ik drink al Cara Pils van sinds mijn mama van mij in verwachting was”, voegt Kimberley (17) uit Aalst daaraan toe. “Ik heb nooit anders geweten. Ik zie dan ook geen reden om het sobere maar eerlijke design van het blikje, net zomin als de subtiele samenstelling van de drank als dusdanig, te wijzigen”, vertrouwt Kimberley toe aan de camera’s.

Woordvoerder Jan Derom van Colruyt tracht de zaken te nuanceren. “We beseffen dat een eventuele naamsverandering van ‘Cara Pils’ naar ‘Everyday’ gevoelig kan liggen bij sommige afnemers en klanten. Voor de rest wil ik dat we gewoon zoveel mogelijk pinten bier verkopen, inferieure kwaliteit of niet. En nu af met die camera’s!!”

8 reacties op "‘Cara Pils’ wordt ‘Everyday’: klanten reageren"

  1. Colruyt beslist om van Everyday Pils een tripel te maken.
    Een verhoging van het alcoholgehalte laat toe om op dezelfde rayonruimte meer alcohol te plaatsen. Ook in de transportkosten scheelt dat een factor 2.
    De regering laat weten dat het alcoholgehalte van de Everyday Tripel mee mag stijgen met de inflatie. Van een indexsprong kan geen sprake zijn. Vakbonden protesteren dat dit nefast is voor de zuipkracht van de gewone man.

    Beantwoorden.
  2. ‘Cara’ komt van het Latijn en betekent ‘kostbaar’. Ge moet toch wel echt een gedegenereerd stukske links-progressieveling zijn om dat te willen wijzigen naar het vulgaire anglicisme ‘Everyday’. Vuil sossen, wééral!

    Beantwoorden.
      1. Inderdaad, goed gelezen en begrepen! Koeien vinden gras ook zo kostbaar dat ze het opnieuw opkotsen om er vervolgens nog eens van te kunnen genieten. Zeker van die sossen-koeien, de vuil rooi.
        Bai de wei, kunt ge, behalve pro-feet, ook contra-feet zijn? Of moet ge daarvoor al gaan zoeken in het milieu van rolstoel-basketballers?

        Beantwoorden.
        1. Men zou eerder kunnen gewagen van amateur-voeten, als tegenpool van mijn zittend gat.
          Ennieweei, als het ware, nietwaar?
          PS. ik ben ook zo ne vuile rooie, idealistisch gesproken dan, maar geen koe. Koeien zijn er om te melken en op te eten. En omver te duwen als ze slapen.

          Beantwoorden.
          1. … om te melken, op te eten en omver te duwen? U heeft het precies over De Kleine Man? Interessante denkpiste, zeker van ne rooie, idealistisch gesproken…

  3. Was het GiGi Márquez die volgende profetische woorden schreef:
    .
    me completas la vida, cara mia,
    te quiero más, cada día
    .
    Dan is het een logische naamsverandering, toch?
    .
    PS: Schat, als je deze woorden leest: RUSTIG blijven, IK heb ze nooit uitgesproken!

    Beantwoorden.

Laat een reactie achter